Компоненти ІКТ-компетентності вчителя
Аналіз і порівняння різних підходів до розгляду структури ІКТкомпетентності (В.А. Адольф, М.А. Горюнова, А.М. Семібратов, А.А. Єлізаров, М.Б. Лєбєдєва і О.Н. Шилова, М.А. Холодна) дали підставу стверджувати, що поняття ІКТ-компетентності є багатокомпонентним.
Однак, різні науковці виділяють різні структурні компоненти. 8 Згідно теорії В.В. Краєвського, у складі будь-якої компетентності можна виділити чотири загальні елементи:
Мотиваційно-цільова складова - указує на наявність мотиву досягнення мети, готовність і інтерес до роботи, постановку і усвідомлення цілей діяльності.
Когнітивна складова - розкривається як наявність знань, умінь і здатність застосовувати їх в професійній діяльності; уміння аналізувати, класифікувати і систематизувати програмні засоби.
Операційно-діяльністна складова демонструє ефективність і продуктивність діяльності, застосування на практиці набутих знань та вмінь.
Рефлексійна складова - забезпечує готовність до пошуку вирішення
виникаючих проблем, до їх творчого перетворення на основі аналізу своєї
діяльності, у зв'язку з тим, що об'єм знань та уміння не забезпечують
необхідний розвиток потенціалу особи.
Зміст складових ІКТ-компетентності вчителя
Визначення(ідентифікація)
Уміння точне інтерпретувати питання
Уміння деталізувати питання
Знаходження в тексті потрібної інформації, яка
задана в явному чи неявному вигляді
Ідентифікація термінів і понять
Обґрунтування зробленого запиту
Доступ (пошук)
Вибір термінів пошуку з урахуванням рівня
деталізації
Відповідність результату пошуку запрошуваним
термінам (спосіб оцінки)
Управління
Створення схеми класифікації для структуризації
інформації
Використання запропонованих схем класифікації
для структуризації інформації

