Застосовування ІКТ у дошкільному навчальному закладі
ІКТ - це інформаційно-комунікаційні технології. ІКТ спрощує методичну діяльність викладачів, що скорочує тривалість оброблення інформації, а отже прискорює розв'язання будь-якого питання.
Сучасні підходи до здійснення професійної підготовки майбутніх вихователів

Чільне місце серед цих досліджень посідають праці, присвячені використанню комп'ютерних технологій у педагогічному процесі дошкільних навчальних закладів (Ю. Горвіц, С. Дяченко, О. Зворигіна, Н. Кирста, Н. Лисенко, В. Могільова, В. Моторін, С. Новосьолова, С. Пейперт, Г. Пєтку та ін.).
Світовий досвід засвідчує, що вирішення проблем дошкільної освіти починається з професійної підготовки педагогів.
Кому кожному вихователеві потрібна ґрунтовна підготовка в страті сучасних комп'ютерних технологій.
Необхідною умовою інформатизації освіти є готовність вихователів до використання комп'ютерних технологій навчання в процесі передавання знань, що означає постійну, неперервну самоосвіту
Розв'язання проблеми професійної підготовки майбутніх фахівців є можливим завдяки використанню засобів ІКТ.
У відповідності з Болонським процесом, до якого приєдналася Україна, є створення спільного освітнього простору зі спільними визначеними стандартами знань в усіх країнах Європейського співтовариства.
У зв'язку з цим професійна підготовка майбутніх фахівців має бути
інтегрованою, забезпечувати цілісність одержання, засвоєння та передачі
знань, умінь, навичок.
Першочергове завдання сучасної дошкільної педагогіки - формування ІКТ-компетентності майбутніх педагогів, які зобов'язані не тільки розуміти нові проблеми, що постають перед ними, а й знаходити їх рішення у повсякденній професійній діяльності
Застосування вихователем на заняттях знань ІКТ :
-Дозволяє ефективно й доступно підкреслити новизну навчального матеріалу
-Навести приклади практичного застосування знань з конкретного заняття,
-Здійснити впровадження проблемного й евристичного навчання
- Продемонструвати складні природні процеси тощо.
Виникнення та розвиток інформаційного суспільства припускає широке застосування комп'ютерних технологій в галузі дошкільної освіти, що визначається багатьма факторами, а саме:
- впровадження комп'ютерних технологій у сучасну дошкільну освіту суттєво прискорює передавання знань і накопиченого технологічного та соціального досвіду людства не тільки від покоління до покоління, а й від однієї людини до іншої;
- сучасні комп'ютерні технології підвищують якість навчання й освіти, дають змогу особистості успішніше й швидше адаптуватися до довкілля та соціальних змін;
- активне й ефективне впровадження комп'ютерних технологій в
дошкільну освіту є важливим чинником створення нової системи освіти,
що відповідає сучасним вимогам і процесу модернізації традиційної
системи освіти
унікативне освітнє середовище.
В основу концепції «ІКТ-компетентності» покладено ідею виховання
компетентної людини, яка має необхідні знання та керується ними; володіє
високими моральними якостями; діє адекватно у відповідних ситуаціях та
несе відповідальність на певну діяльність.
Назвемо складові ІКТ-компетентності особистості у процесі їх
набуття на всіх рівнях удосконалення:
1. Бачення: розуміння й усвідомлення ролі й значення ІКТ для
роботи і навчання впродовж життя.
2. Культура: спосіб розуміння, конструювання, світоглядного
бачення цифрових технологій для життя і діяльності в
інформаційному суспільстві.
3. Знання: набір фактичних і теоретичних знань, що відображають
галузь ІКТ як галузь для навчання і практичної діяльності.
4. Практика: застосування знань, умінь, навичок у галузі ІКТ для
особистих, суспільних професійних і навчальних цілей.


Гостьовий блогер
Андрій Бездольний